Grupa AF

Zainteresował Cię ten artykuł i chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas na: PR@grupaaf.pl


Jak komunikować się na LinkedIn?

Z roku na rok LinkedIn zdobywa coraz większą popularność. Szacuje się, że w Polsce z platformy korzysta ponad 2 mln użytkowników i chociaż w porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi liczba ta nie jest imponująca, nie oznacza to, że można przejść obok niej obojętnie. Przeciwnie, LinkedIn jest idealnym miejscem do nawiązywania kontaktów biznesowych, rekrutacji pracowników oraz prowadzenia działań sprzedażowych.

Inwestycja w wizerunek przynosi efekty, dlatego każda marka chcąca zwiększyć zysk nie powinna oszczędzać na tego typu działaniach. Kampanie wizerunkowe nie tylko pomagają zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, ale również zbudować pozycję eksperta w swojej branży i powiązać markę z pozytywnymi skojarzeniami. Jeśli dodatkowo prowadzi się działalność w segmencie B2B, to LinkedIn jest wprost wymarzonym miejscem do komunikacji biznesowej. Należy jednak pamiętać, że w przypadku tego serwisu nie jest wskazane bycie „internetowym akwizytorem”, a pokazanie klientom, że potrafi się rozwiązać ich problemy.

Strategia działania na LinkedIn

Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że jednym z elementów decydujących o efektywności działania jest strategia komunikacji. Dobrze zdefiniowane cele, precyzyjne określenie grupy docelowej, ustalenie rodzaju treści oraz harmonogramu jej publikacji to tylko niektóre ze składowych dobrze zaplanowanego i konsekwentnego działania.

O czym pisać na Company Page?

LinkedIn bardzo rożni się od najpopularniejszych serwisów społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram czy Snapchat. To społeczność określana mianem profesjonalnej, a jej członkowie wykorzystują platformę do inwestowania w rozwój zawodowy, dlatego oczywiste jest, że szukają treści, które to umożliwią. Zrozumienie specyfiki tej społeczności to pierwszy krok do skutecznej komunikacji.

Oto kilka rad, które pomogą w komunikacji z użytkownikami platformy:

1. Pokaż, czym zajmuje się firma.

Komunikację warto rozpocząć od przedstawienia marki i pokazania tego, czym się zajmuje. Zaprezentuj swój produkt (lub usługę), pokaż jego mocne strony i korzyści płynące z jego stosowania oraz podziel się opiniami zadowolonych klientów.

2. Pokaż, jakie działania podejmuje firma.

Pokaż, że marka działa aktywnie w branży – nie obawiaj się chwalić wygranymi przetargami, rozpoczęciem obiecującej współpracy i jej wynikami czy uczestnictwem w prestiżowych eventach. Możesz również dzielić się momentami z życia firmy, np. panującymi w niej zwyczajami lub wydarzeniami „zza kulis”.

3. Pochwal się osiągnięciami firmy i jej pracowników.

Przekonanie, że chwalenie się jest czymś niestosownym, nie jest korzystne z punktu widzenia osoby prowadzącej biznes. Warto publikować informacje o zdobytych przez firmę nagrodach i wyróżnieniach. Warto również chwalić się pracownikami i pokazywać ich osiągnięcia czy szkolenia, w jakich uczestniczą. To wszystko sprawia, że w oczach potencjalnych klientów marka jest postrzegana jako ekspert.

4. Konsekwentnie buduj wizerunek eksperta.

W budowaniu wizerunku eksperta, oprócz publikacji informacji o osiągnięciach, pomoże również zamieszczanie artykułów na tematy związane z branżą, w której działa firma. Z aktualizacji udostępnianych na stronie firmowej obserwujący powinni dowiadywać się o nowościach i zmianach w branży, natomiast wpisy powinny być merytoryczne i poparte praktycznymi wskazówkami oraz przykładami. Pokaż, że trzymasz rękę na pulsie i wiesz, co w trawie piszczy.

5. Nie ograniczaj się tylko do treści pisanej.

LinkedIn pozwala na zamieszczanie wpisów nie tylko w formie pisanej, ale również w postaci grafik czy wideo. Możesz również wykorzystać narzędzia, które oferuje serwis, np. Slideshare do dzielenia się prezentacjami multimedialnymi, Showcase Page do przybliżenia prowadzonego w firmie projektu czy Pulse do publikacji dłuższych wpisów blogowych.

Jak zaangażować odbiorców?

Budowanie zaangażowanej społeczności to najtrudniejszy etap działań. Na początku warto zachęcić swoich pracowników do udzielania się na portalu. Poproś ich o uzupełnienie własnych profili, udostępnianie swoim kontaktom aktualizacji firmowych oraz ich komentowanie, dodanie do stopki w e-mailu obrazka z linkiem do company page czy tworzenie treści na interesujący ich temat. Warto również dodać przycisk „follow” do swojej strony WWW, bloga czy newslettera. Niestety te działania, chociaż dobre na początku przygody z serwisem, nie są wystarczające do zgromadzenia licznego grona odbiorców oraz dotarcia ze swoim produktem lub usługą do potencjalnych klientów.

Z badań wynika, że społeczność LinkedIn jest zainteresowana nowinkami z branży oraz informacjami na temat firmy i jej produktów. Właściwie prowadzona strategia komunikacji content marketingowej gwarantuje stały wzrost liczby odbiorców w perspektywie długoterminowej. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które sprawią, że publikacja treści pomoże w zbudowaniu zaangażowanej społeczności.

Na szczęście LinkedIn nie wykorzystuje jeszcze ograniczeń w wyświetlaniu postów, więc publikowane treści mają sporą szansę dotrzeć do potencjalnych partnerów czy klientów. Co więcej, platforma umożliwia niezwykle bogate możliwości targetowania komunikatów, które niewątpliwie należy zaadaptować do prowadzonych działań.

Budowę społeczności można oprzeć również o płatne formy reklamy (sponsorowane aktualizacje, FollowAd, InMail), jednak ten rodzaj działań omówimy przy okazji następnego wpisu.

Analiza działań

Dobra strategia powinna zwierać analizę działań pod kątem ich efektywności. Ze statystyk dowiesz się m.in., które treści cieszyły się największym zainteresowaniem i ile razy zostały wyświetlone. To cenne informacje, które pozwolą zoptymalizować komunikację content marketingową.

LinkedIn to z pewnością bardzo interesujący serwis, który pozwala na realizację założonych celów marketingowych i dotarcie do określonej grupy docelowej. Warto poświęcić kilka dni pracy, aby jak najlepiej przygotować się do działania na tej platformie.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót