Rozsypane klocki z gry Scrabble. Trzy z nich układają się w słowo ESG.

ESG, czyli zrównoważony rozwój Twojej firmy

Prowadzisz firmę i bliska Ci jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Zależy Ci na zrównoważonym rozwoju? Na pewno zainteresuje Cię ESG, czyli raportowanie obejmujące takie obszary jak ochrona środowiska naturalnego, społeczeństwo i ład korporacyjny.

Czy Twoja firma rozwija się w odpowiednim kierunku? Jakie cele trzeba jej wytyczyć, by przynosiła zysk i jednocześnie była przyjazna dla otoczenia? Sprawdź i odmień jej wizerunek!

Czy wiesz, że w związku z regulacjami unijnymi oraz ogólnoświatowymi coraz więcej dużych i średnich firm jest zobowiązanych do raportowania ESG? Od 2025 r. będą to duże przedsiębiorstwa oraz spółki notowane na rynkach unijnych zatrudniające co najmniej 500 pracowników i spełniające określone wymogi bilansowe i przychodowe. W kolejnych latach regulacje obejmą wszystkie firmy spełniające odpowiednie kryteria związane z liczbą pracowników oraz wielkością bilansu i przychodów.

Daj sobie szansę na nowe relacje biznesowe i już dziś dołącz do przedsiębiorców, którzy dbają o coś więcej niż zysk. Przyniesie Ci to nie tylko satysfakcję!

Warto wiedzieć, że:

– przedsiębiorstwa, które skutecznie wdrażają ESG, są postrzegane jako bardziej stabilne, co przekłada się na wyższą wycenę na rynku;

– ESG daje firmie możliwość pozyskania nowych źródeł finansowania, również banki oczekują tego typu informacji przy przyznaniu lub zwiększeniu możliwości finansowania bieżącej działalności;

– troska o środowisko przekłada się na realne obniżenie kosztów – poprawiając wydajność energetyczną, redukując zużycie wody, optymalizując łańcuch dostaw i odpowiednio zarządzając odpadami – oszczędzasz;

– wdrożenie ESG wymaga identyfikacji, monitorowania i zarządzania czynnikami ryzyka, a to chroni firmę przed stratami finansowymi, karami i utratą zaufania klientów, inwestorów czy pracowników.

Otwórz się na nowe! W biznesie warto śledzić trendy i dynamicznie zmieniające się realia. Ten, kto tego nie robi, zostaje w tyle i traci zyski. Jeżeli więc zależy Ci na nowych klientach i rozwoju, bądź na bieżąco i wdrażaj nowe standardy.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót