Wywiad z Judytą Drabik, Specjalistką ds. Mediów Społecznościowych i PR
Jeśli kiedyś zastanawialiście się, kto kryje się za prowadzeniem naszych profili w mediach społecznościowych, jest to właśnie Judyta Drabik. W rozmowie z nami zdradziła, co jest najtrudniejsze w jej pracy oraz jakie cechy musi posiadać dobry specjalista zajmujący się marketingiem.
Jak długo u nas pracujesz i na jakim stanowisku?
Moja przygoda z firmą zaczęła się 2 i pół roku temu, obecnie pracuję na stanowisku Specjalistki ds. Mediów Społecznościowych i PR. Swoje pierwsze kroki w świecie marketingu stawiałam jako copywritera. Są to jednak bardzo zbliżone zawody, a wiele z obowiązków się ze sobą łączy.
Czym się obecnie zajmujesz?
Odpowiadam za tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych, prowadzę profile społecznościowe Grupy AF. Piszę oraz redaguję treści.
Jak myślisz, co jest najtrudniejsze w Twojej pracy?
Adaptacja. Świat marketingu ciągle się zmienia i idzie do przodu. Istnieje teraz bardzo popularny trend robienia sobie przerw od mediów społecznościowych. Ma to bardzo dobre skutki, bo pozwala nam odpocząć i zresetować się od bombardowania naszego mózgu tysiącem informacji dziennie. Jednak ktoś, kto zajmuje się tym zawodowo, nie może tego zrobić. Trzeba ciągle podążać za najnowszymi trendami, być elastycznym i zmieniać się tak, jak robi to rynek cyfrowy. Ktoś, kto nie jest na bieżąco i wypadnie z obiegu na przykład na rok, może mieć potem problem w dostosowaniu do dynamiki pracy zespołu.
Rozumiem. Co w takim razie najbardziej lubisz w swojej pracy?
Uwielbiam to, że daje mi się uchylić okno dla naszych obserwatorów, by mogli zobaczyć, czym się tu tak naprawdę zajmujemy. A są to naprawdę ciekawe rzeczy. Uważam, że w dzisiejszych czasach sam dobry marketing to za mało. Trzeba wyjść naprzeciw oczekiwaniom całego grona klientów, a nie tylko wybranych. Według Słownika języka polskiego marketing to „działanie mające na celu wynajdowanie, badanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb klientów”. Sam marketing jednak tego nie robi. Dlatego w tej firmie staramy się być dostępni dla wszystkich i zaspokajać potrzeby każdego klienta. Tworzymy strony internetowe czy platformy e-learningowe dostępne cyfrowo, staramy się, by nikt nie był wykluczony. Przynosi mi to ogromną satysfakcję.
Zgadza się, jest to bardzo ważne. Zatem ostatnie pytanie, co byś powiedziała osobom starającym się o pracę w marketingu?
Żeby byli kreatywni, nie bali się myśleć nieszablonowo i nauczyli ufać swojej intuicji. A także, by przemyśleli jeszcze raz swoją ścieżkę kariery, bo konkurencja na rynku ciągle wzrasta i trzeba być naprawdę dobrym, by się wybić na tle konkurencji.
Dziękuję Ci bardzo za rozmowę.
Również dziękuję!