Wywiad z Beatą Kulej, naszym Graphic Designerem

Jest silnym filarem naszego zespołu Design. Odpowiada za prezentację firmy w mediach społecznościowych oraz oprawę graficzną stron internetowych. Beata Kulej – bo o niej mowa, mimo tego, że pracuje nieustannie przy wielu ciekawych projektach, znalazła czas, żeby odpowiedzieć na kilka pytań. Zapraszamy do lektury!

Z jakich zadań składa się Twój typowy dzień w pracy?

Obecnie pracuję głównie nad makietowaniem i projektowaniem widoku stron internetowych zgodnych ze standardami WCAG. Do tego dochodzi przygotowanie do druku, czyli np. nasza ostatnia realizacja – pakiet kart z ikonami, które znalazły się w Pudełku Dostępności.

Jakie wg Ciebie są najważniejsze cechy dobrego i zdolnego grafika?

Chyba kreatywność, ale i wiedza jak tworzyć produkty dostosowane do konkretnego projektu. Bardzo przydaje się również umiejętność wczucia się w rolę klienta i w jego wymagania. To bardzo ułatwia przygotowanie takiego produktu, który spełnia oczekiwania.

Jak przebiega u Ciebie proces kreatywny?

Zaczyna się zazwyczaj od burzy mózgów w naszym zespole. Później zbieram informacje oraz staram się wyznaczyć kierunek projektu. Następnie powstają szkice, a praca nad stroną internetową przechodzi kolejne etapy akceptacji. Od prototypów z uwzględnieniem funkcji strony i jej architektury informacji, aż do dalszych etapów, wymagających dopieszczenia każdego elementu realizacji.

Jakie są aktualne projekty, nad którymi pracujesz?

Głównie są to zadania wymagające wdrożenia dostępności na obecnych już stronach klienta, ale zajmuję się również realizacją dużego projektu, jakim jest platforma do nauki języka hindi. Tak jak wcześniej wspominałam, dla Fundacji Biznes Bez Barier powstało już także Pudełko Dostępności. To pierwszy taki produkt w Polsce, który zawiera zbiór specjalnych kart, mających na celu ułatwienie komunikacji osobom ze szczególnymi potrzebami. Do tego dochodzą różne poboczne projekty, jak np. nowe plakietki dla personelu szpitala, oprawa graficzna naszych mediów społecznościowych, itp.

Co jest najtrudniejsze w Twoim zawodzie?

Zrozumienie problemu, który mamy rozwiązać. Nie każdy widzi świat w ten sam sposób i na każdym etapie pracy może dojść do niezrozumienia. Dlatego tak ważne jest, żeby jak najlepiej znać wytyczne projektu i zadbać o dobrą komunikację, zarówno w klientem jak i w zespole.

Czy jest jakaś rada, którą dałabyś osobie starającej się o pracę grafika?

Dobrze wiedzieć, czym dokładnie zajmuje się firma i czego konkretnie wymaga od ewentualnego pracownika. Sama nazwa stanowiska jest dość ogólna, a zakres potrzeb i kompetencji zwykle dość szeroki. Można być specjalistą od projektowania stron, druku, animacji, a każde z tych elementów można jeszcze rozgałęzić na inne umiejętności.

 

 

 

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót