Grupa AF

Zainteresował Cię ten artykuł i chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas na: PR@grupaaf.pl


Jak rok 2020 rozwinął naszą firmę?

Zmiana struktury kapitałowej, rozszerzona paleta usług – głównie w zakresie dostępności, kolejne pozycje na liście zakończonych projektów i odebranych nagród – tak w skrócie można podsumować rok 2020 w Grupie AF. Biznesowe, mierzalne efektywnością cele wyznaczone na miniony rok w zdecydowanej większości zostały osiągnięte, co automatycznie przełożyło się na wzrost sprzedaży.

Rok 2020 na kartach historii nie zapisze się najlepiej; wszystko przez pandemię koronawirusa, skutkującą światowym kryzysem humanitarnym, który w oczywisty sposób niesie ze sobą implikacje społeczno-gospodarcze w poszczególnych krajach. Prognozowana w Polsce recesja w 2020 nie była aż tak wysoka jak zakładano, mimo tego wiele branż jest na skraju upadłości lub już ją ogłosiło, niektóre musiały przemodelować swoje usługi.

Pandemia koronawirusa a Grupa AF?

Temat jest złożony, jednak w ogólnym rozrachunku fakty są takie, że nie wpłynęła ona na nas bezpośrednio i nie spowolniła dalszego rozwoju. Nie straciliśmy żadnego ważnego klienta, sukcesywnie pozyskiwaliśmy kolejnych, tworząc nowe produkty, elastycznie dopasowane do bieżących realiów rynkowych. Interpretujemy to trojako: z jednej strony to potwierdzenie jakości naszych usług, z drugiej pokazuje naszą elastyczność produktową w stosunku do rynkowej rzeczywistości, i po trzecie – zdecydowanie najważniejszy czynnik – pandemia nie uderzyła w GAF dzięki zwinności zarządzania. Kluczową kwestią jest fakt, że od 8 lat pracujemy w trybie pracy zdalnej.

W biznesie nic nie jest stałe i niezmienne, tak samo jest w Grupie AF, jednak w jednym aspekcie zachowujemy constans. To nasza misja – jako największa w Polsce firma zatrudniająca specjalistów z niepełnosprawnością, promujemy otwarty rynek pracy dla osób podobnych nam, tj. skutecznych i wykwalifikowanych pracowników.

Nowe spółki, które zmieniły naszą strukturę

Stworzyliśmy dwa nowe podmioty, spółki-córki, których centrum usług wspólnych pozostaje Grupa AF. Są to:

AF Talent Agency

Marka specjalizująca się w rekrutacji i outsourcingu pracowników IT z najwyższymi kwalifikacjami w zakresie komunikacji cyfrowej. Nie ogranicza się tylko do rodzimego rynku, ale działa na całym świecie. Oferuje kompleksowe usługi On-Shore-Off-Site, będące alternatywą dla Off-Shoring. Spółka zatrudnia polskich rekruterów i trzech z Argentyny. Dyrektorem Generalnym jest wieloletnia specjalistka w tym zakresie Ari Dizdari, pochodząca z Albanii.

AF Atlantic Trade

Spółka oferuje szeroki zakres usług konsultingowych i audytowych dla polskich i amerykańskich firm, które chcą zainwestować za oceanem. To „pomost przedsiębiorczości”, który łączy i pomaga inwestorom w podjęciu decyzji o wejściu na obcy rynek (amerykański lub polski).

Nowe oferty – ambitne wyzwania

W 2020 r. weszła w życie ustawa o obowiązkowym zapewnieniu szeroko rozumianej dostępności (architektonicznej, cyfrowej, komunikacyjno-kulturowej) we wszystkich jednostkach samorządowych i wszystkich innych finansowanych ze środków publicznych. Chodzi o program Dostępność Plus, w ramach którego oferowaliśmy wsparcie grantowe m.in. dla jednostek podstawowej opieki zdrowotnej, szpitali, samorządów i szkół. Usługa jest kompleksowa: od napisania wniosku aż do jego rozliczenia. W 2021 r. będziemy ją kontynuować.

Powstała też oferta „Doradztwo antykryzysowe – efektywna cyfryzacja sprzedaży”. To nasza odpowiedź na kryzys gospodarczy wywołany pandemią, a dokładnie to chęć pomocy dla przedsiębiorców detalicznych, którzy do tej pory nie prowadzili e-sklepu, oraz dla tych, którzy już go mają, ale chcą go rozwinąć. Oferta obejmuje audyt przed cyfryzacją i consulting w skalowaniu e-commerce.

Odpowiedzialny biznes. Oferta rekrutacji pracowników z niepełnosprawnością z opcją zmniejszenia kosztów pracy – to nazwa nowej oferty naszej Fundacji Biznes Bez Barier, która wraz z Agencją Praca Bez Barier będą współpracować w zakresie rekrutacji osób z niepełnosprawnościami. Chodzi też o to, żeby wskazywać klientom szereg korzyści, jakie płyną z zatrudnienia OzN, rozwijając i ubogacając w ten sposób rynek pracy. Docelowo Fundacja, oprócz dotychczasowej realizacji swoich statutowych programów (tj. aktywizacja i wyrównywanie szans zawodowych OzN), będzie agencją pracy zdolną do przeprowadzenia szerokich rekrutacji od white collar worker do blue collar worker. Jednym z pierwszych działań była kampania informacyjna skierowana do menadżerów działów Public Relations i CSR w firmach powyżej 250 pracowników. Otrzymali oni od Fundacji list intencyjny opisujący przygotowany przez nas program „W CSR liczą się ludzie”, który odzwierciedla powyższą ideę. Na Facebooku założyliśmy grupę “Go ON!”, dedykowaną OzN poszukującym pracy i pełną praktycznych wskazówek dot. zatrudnienia.

Współpraca, która rozwija

Rozpoczęliśmy współpracę z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi. List intencyjny podpisała prof. Lucyna Woźniak, prorektor placówki, oraz nasz prezes Grupy AF, Adrian Furman. W planach szerokiej współpracy na rzecz osób z niepełnosprawnościami są projekty badawczo-rozwojowe, działania promocyjne i informacyjne w zakresie promocji ochrony zdrowia oraz profilaktyki zdrowotnej na terenie całego kraju.

Najważniejsze projekty

Dla Uniwersytetu Warszawskiego przygotowaliśmy interaktywną platformę e-learningową do nauki języka węgierskiego od podstaw; powstał też systemem identyfikacji wizualnej. Projekt został sfinansowany ze środków Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej.

Zakończyły się prace developerskie dla klienta Kliwo. Prace polegały na zaprojektowaniu i przygotowaniu funkcjonalnej i w pełni responsywnej aplikacji webowej, zawierającej autorskie pluginy: wyszukiwarka i porównywarka, wizualizacja mieszkań i ich wybór na grafice. Dla grupy spółek Bobrek-Bepis z branży metalurgicznej, producentów m.in. zbiorników ciśnieniowych, zakończyliśmy szeroki zakres prac, które polegały na redesignie logo, systemu identyfikacji wizualnej i stworzeniu strony internetowej. Oprócz tego sprzedawaliśmy i realizowaliśmy nasze flagowe usługi: audyt WCAG, kampanie e-marketingowe (Ads), projektowanie UX oraz realizacja IT stron internetowych. Powstała strona internetowa dedykowana prezesowi Grupy AF, Adrianowi Furmanowi, która jest narzędziem w komunikacji wizerunkowej. W planach na ten rok są kolejne działania z zakresu personal branding, m.in. autorski vlog i cykl programów gospodarczo-ekonomicznych.

Nagrody, które cieszą

Prezes Grupy AF, Adrian Furman, otrzymał specjalne wyróżnienie Amerykańskiego Instytutu Kultury Polskiej za inspirowanie rozwoju zawodowego osób niepełnosprawnych. Nagrodę – podczas 48. Międzynarodowego Balu Polonez w Miami – wręczyła Lady Blanka Rosenstiel, która w USA uchodzi za najbardziej znaną ambasadorkę promocji Polski wśród Amerykanów. Podczas wizyty na Florydzie Adrian Furman reprezentował też Grupę AF na Kongresie 60 Milionów w Miami. Wziął udział w dyskusji panelowej „Nowe tajniki technologii (IT, AI, Blockchain)”.

W plebiscycie „Wrocław Bez Barier” cała Grupa AF otrzymała nagrodę w kategorii „Odpowiedzialny Biznes” za pracę na rzecz aktywizacji zawodowej OzN i postawę godną naśladowania w sferze CSR.

Plany, które motywują

Cały czas stawiamy na rozwój, co oznacza, że będziemy poszerzać naszą ofertę, dostosowując ją do wymagań klienta. Na pewno będziemy kontynuować dotychczasowe działania, głównie w zakresie dostępności, tj.wsparcie przy pozyskiwaniu grantów z programu Dostępność Plus oraz rekrutacji pracowników z niepełnosprawnością, tj. promocji idei zatrudnienia OzN i stworzenia przez Fundację Biznes Bez Barier agencji pracy. Przed nami kolejne działania promujące ideę zatrudniania OzN, o których z pewnością będziemy informować.

Przed nami nowa perspektywa unijna na lata 2021-2027, a wraz z nią miliony euro na odbudowę pocovidowej gospodarki. Znajdą się w niej też środki na działania z zakresu access disability, czyli zapewnienia wszystkim osobom z niepełnosprawnościami pełnego dostępu do przestrzeni i budynków użyteczności publicznej. W tym zakresie nasza Fundacja Biznes Bez Barier będzie przeprowadzać audyty dostępności, które zainteresowanym podmiotom wskażą obszary do poprawy wraz z listą zaleceń do wdrożenia.

W 2020 r. zatrudniliśmy 5 osób w Grupie AF i 3 wspomniane już wcześniej osoby z Argentyny, pracujące dla AF Talent Agency. Jak widać, rozwój to nasze główne i niezmienne działanie.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót