Monika Banaś
Monika Banaś
Senior Social Media Specialist

Od ponad 5 lat zgłębia tajemnice mediów społecznościowych. Specjalizuje się w budowaniu strategii komunikacji oraz prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie.


Marketing lokalny – darmowe narzędzie do promocji firmy w internecie

Temat marketingu lokalnego jest bardzo rozległy. Warto więc zacząć go zgłębiać od analizy narzędzi, które przydadzą się każdemu przedsiębiorcy podczas stawiania pierwszych kroków w promowaniu swojej firmy lokalnie. Wszystkie narzędzia są darmowe – jeśli nie w pełnej wersji, to przynajmniej w podstawowej.

Istnieje kilka podstawowych narzędzi, bez których trudno będzie ocenić wizerunek firmy w sieci oraz rozpocząć działania zwiększające świadomość marki w środowisku lokalnym:

Wyszukiwarka

Z pozoru bardzo proste i banalne narzędzie. Czy kiedykolwiek wpisywałeś/aś swoją stronę w Google? W jaki sposób analizowałeś/aś wyniki? Jeśli chcesz poprawnie oszacować, na jakiej pozycji znajduje się Twoja strona, jak prezentuje się w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób może znaleźć ją potencjalny odbiorca – skorzystaj z trybu incognito! Dzięki temu otrzymany obraz będzie najbardziej zbliżony do tego, co zobaczy Twój klient. Łatwiej Ci będzie również zrozumieć, co należy poprawić, aby bezproblemowo do Ciebie dotrzeć.

Rozszerzenie dla Chrome – SERP PREVIEW TOOL

Dzięki tej magicznej wtyczce dokładnie sprawdzisz, jak widzi Cię wyszukiwarka! Sprawdzisz długość tytułu Twojej strony, słowa kluczowe, description. Jeśli coś nie wyświetli się tak, jakbyś tego chciał/chciała – możesz w każdej chwili to zmienić!

Google Search Console

Niezwykle przydatne narzędzie, którego wcale nie musisz się obawiać! Służy ono do “komunikacji” z wyszukiwarką. Dzięki niemu uzyskasz dokładne informacje o tym, co należałoby zmienić na stronie, aby była ona czytelniejsza. Wystarczy wczytać do GSC mapę witryny i… rozpocząć analizę!

Semstorm

Płatne narzędzie, jednak w podstawowej wersji – można z niego skorzystać bez dodatkowych opłat. Narzędzie służy do analizy witryny oraz słów kluczowych, na jakie strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu narzędziu bez problemu przeanalizujesz również swoją konkurencję… Ciekawe, prawda? Przy promocji lokalnego biznesu to zupełna konieczność!

Test optymalizacji mobilnej

Dzięki niemu dowiesz się, czy Twoja strona dostosowana jest do urządzeń mobilnych. W tak zwanej erze “mobile” jest to konieczność.

Google Moja Firma

Nawet, jeśli posiadasz tylko bloga czy fanpage na Facebooku, warto pomyśleć o tej zakładce. Dzięki niej osoby, które wpiszą nazwę Twojej firmy w wyszukiwarce, w pierwszej kolejności zobaczą jej wizytówkę. To tam możesz dodać dane kontaktowe, adres strony www, godziny otwarcia, zdjęcia oraz wszystkie potrzebne informacje. W ten sposób użytkownicy będący w pobliżu Twojej firmy – bez problemu ją odnajdą i do niej dotrą.

PageSpeed Insights

Chcesz wiedzieć, czy Twoja strona wczytuje się szybko i w pełni poprawnie? Tutaj właśnie sprawdzisz, co możesz poprawić i w jaki sposób usprawnić Twoją witrynę, aby użytkownik na niej pozostał i zainteresował się tym, co oferujesz. Być może wystarczy jedynie zoptymalizować obrazy? Sprawdź!

Google Analytics

Narzędzie, które dostarczy Ci przeogromnej wiedzy na temat Twoich odbiorców. Dzięki niemu poznasz nawet… model telefonu, z którego korzystają Twoi potencjalni klienci! Jednak o GA można sporo opowiadać, dlatego poświęcimy temu tematowi osobny wpis.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót