Jak stworzyć landing page, który sprzedaje?
Strona docelowa (landing page) może przesądzić o sukcesie lub porażce kampanii online. Jej głównym celem jest uzyskanie konwersji, prowadzącej do zrealizowania założonego celu marketingowego. Zdaniem badaczy z Microsoftu człowiek jest obecnie w stanie skupić swoją uwagę jedynie przez 8 sekund. Jak zatem skonstruować landing page, aby maksymalnie wykorzystać ten czas i skłonić odbiorców do pożądanej czynności?
Nie ma jednego słusznego wzoru landing page’a, istnieje jednak kilka zasad, do których powinieneś się zastosować, jeśli chcesz odnieść sukces. Dlatego zanim rozpoczniesz kampanię, sprawdź, czy uwzględniłeś poniższe elementy na swojej stronie docelowej.
Chwytliwy nagłówek
Nagłówek to jeden z pierwszych i niestety często ostatnich elementów, na które odbiorca zwróci uwagę. Dlaczego ostatnich? Ponieważ jest punktem wyjścia w projekcie Twojej strony i jeśli nie wzbudzi zainteresowania, użytkownik opuści landing page bez zapoznania się z całą jego zawartością. Dobry nagłówek skupia się na korzyściach oraz jest ściśle powiązany z odnośnikiem, z którego nastąpiło przekierowanie. Celem nagłówka jest zatem upewnienie użytkownika, że znalazł się we właściwym miejscu.
Język korzyści
Treść zamieszczona na landing page’u powinna skupiać się wyłącznie na pokazywaniu korzyści, które oferuje Twój produkt lub usługa. Zrezygnuj z nieprzydatnych informacji i ogólnych określeń. Zamiast tego nawiąż do realnych potrzeb i oczekiwań Twojej grupy docelowej. Jeśli nie wiesz, jak skonstruować tekst, odpowiedz sobie na pytanie: „Jak polepszy się życie klienta, gdy skorzysta z mojej oferty?”.
Pamiętaj również, że tekst powinien być krótki i zwięzły. Landing page to kiepskie miejsce do pisania elaboratów, dlatego ogranicz się wyłącznie do niezbędnych informacji.
Wideo lub grafika prezentujące produkt w kontekście użycia
Odpowiedni wygląd strony docelowej może odegrać ważną rolę w zainteresowaniu użytkowników Twoim produktem lub usługą. Najlepiej sprawdzają się wiarygodne, wzbudzające zaufanie kreacje, które nie odwracają uwagi od głównego celu strony. Grafika lub wideo, które prezentujesz na landing page’u, powinny podkreślać deklarowaną wartość oraz w jasny sposób pokazywać, jak dany produkt pomaga w rozwiązaniu problemów użytkowników. Inną opcją jest pokazanie osób, z którymi użytkownicy mogą się identyfikować – wszystko zależy od grupy docelowej Twojej kampanii.
Równie ważne jest umiejscowienie względem siebie obrazów i tekstów. Często dla zwiększenia mocy reklamowej grafikę umieszcza się po lewej, a teksty po prawej stronie landing page’a. Związane jest to z funkcjonowaniem mózgu człowieka. Dobrze również zadbać o kolorystykę dopasowaną do grupy docelowej – inne kolory sprawdzą się w przypadku mężczyzn, a inne w przypadku kobiet.
Widoczny button CTA
Call to action to jedyne miejsce na Twojej stronie, w które ma kliknąć odbiorca, dlatego musi wyróżniać się spośród innych obiektów. Najlepiej, aby było w formie dużego, kontrastowego przycisku z hasłem wzywającym do działania („Kup teraz!”, Zapisz się!”, „Zarezerwuj miejsce!”). Najlepiej sprawdza się umieszczenie CTA w prawym dolnym rogu na pierwszym ekranie, a przy długim landing page’u kilkukrotne jego powtórzenie. Nie należy zamieszczać na stronie różnych przycisków CTA, ponieważ maleją szanse, że użytkownik wykona jakiekolwiek działanie.
Krótki formularz
Landing page służy głównie do pozyskania leadów sprzedażowych, czyli pobrania od użytkownika określonych danych. Jest to możliwe dzięki formularzom, które powinny wyróżniać się na tle strony oraz zawierać jak najmniej pól. Z badań wynika, że każde dodatkowe pole do wypełnienia wpływa negatywnie na konwersję, dlatego skup się na pozyskaniu wyłącznie niezbędnych danych i zgód.
Personalizacja
Powoli mijają czasy, kiedy na jedną stronę docelową był kierowany cały ruch z kampanii reklamowej. Landing page, podobnie jak newsletter, można spersonalizować. Kreacja graficzna oraz treść odpowiednio dobrane do grupy docelowej są w stanie znacznie zwiększyć konwersję. Ponadto jeśli dysponujesz informacjami o odbiorcach, np. ich imionami, możesz wykorzystać imienne nagłówki, dzięki czemu Twój komunikat zostanie odebrany bardziej osobiście.
Brak powyższych elementów na stronie docelowej może sprawić, że kampania nie odniesie pożądanych rezultatów, a Ty stracisz budżet reklamowy. Dlatego warto dokładnie przemyśleć działania i jeśli to możliwe testować różne rozwiązania. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości albo chcesz, abyśmy za Ciebie przeprowadzili całą kampanię – skontaktuj się z nami. Pomożemy!