Grupa AF

Zainteresował Cię ten artykuł i chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas na: PR@grupaaf.pl


Grywalizacja w nauce języków obcych

Grywalizacja aż o 40% poprawia zdolność przyswajania wiedzy. Wynika to przede wszystkim z tego, że ucząca się osoba bardziej angażuje się w wykonywane zadania. Dlatego właśnie elementy grywalizacji, takie jak punkty, odznaki czy rankingi, często spotyka się w systemach kształcenia na odległość, np. na platformach do nauki języków obcych.

W dobrze opracowanym systemie grywalizacji musi znaleźć się cel, np. opanowanie danego języka obcego na określonym poziomie. Druga rzecz to oddziaływanie na emocje użytkownika. Wykonanie jakiegoś zadania powinno sprawiać mu radość i satysfakcję oraz motywować do podjęcia kolejnych kroków. Następna kwestia to wykorzystanie mechanik gier, jakie z reguły każdy z nas poznał w dzieciństwie czy też okresie nastoletnim. Należą do nich np. punktacja, nagrody, informacja zwrotna o postępach, rywalizacja. Powinny pojawić się też czynniki motywujące do podjęcia danej akcji czy etapu.

Na tworzonych przez nas platformach do nauki języków obcych, np. na e-wegierski czy e-hindi stosujemy rozmaite elementy grywalizacji, która podnosi efektywność nauki i czyni ją bardziej atrakcyjną.

E-wegierski

To interaktywna platforma do bezpłatnej nauki języka węgierskiego od podstaw, którą stworzyliśmy we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim.  Kurs składa się z 30 modułów lekcyjnych z materiałem do nauki, objaśnieniami gramatycznymi, rozmaitymi ćwiczeniami oraz ciekawostkami kulturowymi. Ucząc się, można śledzić swoje postępy oraz zdobywać punkty i nagrody. Można zdobyć je za wykonane ćwiczenia, zapoznanie się z nowymi wyrażeniami, przeczytanie objaśnień gramatycznych, a także za zapoznanie się z ciekawostkami kulturowymi. Aby jeszcze bardziej zmotywować do nauki, ustaliliśmy 60-procentowy próg zaliczenia pozwalający przejście do kolejnej lekcji.

Po wykonaniu całej lekcji otrzymamy informację o liczbie zdobytych punktów, a także osobisty komentarz nieodłącznego towarzysza nauki, Gyömbéra, czyli postaci przedstawiającej psa puli, jednej z najstarszych ras na Węgrzech.

E-hindi

To platforma językowa, którą tworzymy wspólnie z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu. Docelowo będzie zawierała również 30 jednostek lekcyjnych z bogatym i urozmaiconym materiałem dydaktycznym.

Tu również będzie działać system oparty na grywalizacji, pojawią się punkty, odznaki i ranking.  Za każdą poprawną odpowiedź w ćwiczeniach użytkownik otrzyma jeden punkt. Po ukończeniu każdej lekcji punkty będą sumowane i dodawane do ogólnego wyniku, który będzie widoczny na górnym pasku nawigacji.

Po wykonaniu określonych zadań będzie można zdobyć nagrody w postaci odznak, które będą tematycznie i kolorystycznie nawiązywać do kultury Indii. Przyznawane będą w dwóch kategoriach: za zgromadzenie odpowiedniej ilości punktów i za wykonanie lekcji.

Postępy w nauce będą zapisywane w rankingu i będzie można śledzić swoje wyniki na tle innych uczestników.

Nieodłącznym towarzyszem będzie Jogin, postać podsumowująca postępy pracy i punkty. Swoją obecnością będzie wspierać i zachęcać do nauki.

Dzięki elementom grywalizacji, które stosujemy na obu platformach, każde zaliczone zadanie stanie się powodem do satysfakcji, a system zachęt i gratyfikakcji sprawi, że nauka języka wegierskiego oraz hindi będzie nie tylko efektywna, ale również przyjemna.

Zachęcamy do korzystania z naszych platform, jak również zapraszamy uczelnie i szkoły językowe, które wspólnie z nami chciałyby zrealizować ciekawy projekt językowy. Więcej informacji znajduje się na stronie studyfly-elearning.com.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót