Artur Król
Artur Król
Marketing Specialist

Od 13 lat koncentruje się na tematyce skupionej wokół digital marketingu. Specjalizuje się zwłaszcza w zakresie analityki internetowej oraz SEM/SEO, prowadzi działania z zakresu marketing automation.


Przekierowania strony i SEO

Przekierowania stron to bardzo ważny element utrzymania serwisu internetowego w odpowiedniej kondycji. Tworząc serwis internetowy nie można najczęściej z góry przewidzieć sytuacji, w której z czasem niektóre ze stron mogą zostać przeniesione. Zmianie ulegnie ich adres URL i zawartość. Aby zapewnić sobie maksymalny komfort w zakresie utrzymania optymalnego ruchu na stronie i pozyskiwania nowy użytkowników, trzeba koniecznie zadbać o przekierowanie użytkowników strony pod nowy adres. Całość procesu przekierowywania odbywa się automatycznie i nie wymaga dodatkowych działań.

Przekierowanie stałe lub 301 – zmieniamy adres

Zmiana adresu internetowego to cały proces i wiele osób może przerazić ewentualna utrata dotychczasowych odbiorców treści. Dzięki opisanej tutaj metodzie, możemy być pewni, że odbiorcy mimo zmiany adresu URL trafia na naszą stronę. Przekierowanie domeny może mieć charakter stały lub tymczasowy. Z przeniesieniem stałym mamy do czynienia przy wzmiankowanej wcześniej, zmianie adresu internetowego. Stosuje się także nazwę przeniesienie 301. W praktyce oznacza to, że dana strona związana będzie z nowym adresem. Stosowanie tej metody pozwala nam na bezkonfliktowe przeniesienie dotychczasowych użytkowników strony lub portalu. Proces przekierowania odbywa się automatycznie i jest transparentny dla użytkowników strony.

Przykładem bardzo często spotykanym jest stosowanie adresów ze skrótem np.: http://www.jakaśnazwa.pl oraz bez skrótu w postaci http://jakaśnazwa.pl. Często korzystając z przeglądarki użytkownicy internetu aby szybko wpisać adres stosują sposób bez skrótu „www”. W takim przypadku przekierowanie 301 jest więc praktycznym ułatwieniem i wygodnym rozwiązaniem. Zmieniając adres URL stron należy uwzględnić fakt, że przekierowanie na nową domenę należy zrealizować zanim dokonamy faktycznych czynności przeniesienia zawartości serwisu. Można to zrobić za jednym razem lub w większych partiach. Dzięki temu zachowujemy ciągłość działania strony i nie narażamy się na utratę widoczności w internecie.

Przekierowanie czasowe lub 302

W niektórych sytuacjach nie występuje potrzeba przeniesienia strony na stałe pod inny adres internetowy. W takich sytuacjach stosuje się metodę przekierowania czasowego lub inaczej przekierowania 302. Kiedy należy je stosować? Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy z jakiś powodów np. zmiany struktury serwisu lub oprogramowania, musimy czasowo dokonać prac technicznych. W sklepach internetowych spotykana jest sytuacja zmiany oferty. Nie chcemy zmienić adresu sklepu czy portalu. Potrzebujemy czasu na dokonanie zmian i ewentualne na przebudowanie strony.

Warto pamiętać, że istnieje metoda na zachowanie bezpiecznej ciągłości funkcjonowania strony w internecie. Zanim jednak sięgniemy do zasadniczych prac warto jest przygotować szczegółowy plan działań. Najlepiej zasięgać porady od strony osoby, która opiekuje się serwisem. W innym przepadku warto skoordynować działania z IPS (Internet Service Providerem) lub inaczej firmą, która utrzymuje (hostuje) domenę.

Więcej z tej kategorii...
Najnowsze artykuły i komunikaty prasowe
Powrót do strony głównej
Powrót